MENGHILANGKAN PARUT

View previous topic View next topic Go down

MENGHILANGKAN PARUT

Post  waniaida on Sat Jun 07, 2008 6:50 am

Ini ada satu petua untuk menghilangkan parut. Sebenarnya petua untuk menghilangkan parut ni mungkin telah ramai yang tahu dan pernah buat.

Petua ini menggunakan daun lidah buaya untuk membantu memudarkan parut (tak kira parut jerawat ke atau parut di badan)

Caranya
adalah dengan mengambil daun lidah buaya, buang duri di kiri dan kanan daun. Kemudian buang sedikit kulit daun tersebut untuk mendapatkan lendirnya. Sapu lendir daun lidah buaya tersebut pada parut di muka atau badan. InsyaAllah parut akan cepat sembuh terutama sekali parut yang masih baru. Ingat, jangan tunggu lama-lama, jangan biar luka/parut dah jadi kehitaman baru nak cari daun lidah buaya ni yer...

p/s : Semoga petua di atas dapat membantu anda insyaallah.. Very Happy

waniaida
Co WebMasTer

Female
Number of posts : 144
Age : 43
Location : dlm umah dpn lappy
Registration date : 2008-05-05

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGHILANGKAN PARUT

Post  wann on Sat Jun 07, 2008 7:23 am

x sipal wann,daun lidah buaya ni nak pupus dah..lagipun kan,mesti ramai x kenal daun lidah buaya ni kan???

wann
WebMaster

Male
Number of posts : 213
Age : 32
Location : port dickson
Registration date : 2008-03-20

View user profile http://www.wolfgang.tk

Back to top Go down

Re: MENGHILANGKAN PARUT

Post  waniaida on Sat Jun 07, 2008 8:10 am




ini lah rupa pokok lidah buaya atau aloe vera...

waniaida
Co WebMasTer

Female
Number of posts : 144
Age : 43
Location : dlm umah dpn lappy
Registration date : 2008-05-05

View user profile

Back to top Go down

Re: MENGHILANGKAN PARUT

Post  Tiger on Sun Jun 22, 2008 11:48 am

parut kat ht nk wat mcm mn??? hak3... pokok aloevera la tu..

_________________
tiger is tiger not cat.... hehheeh

Tiger
moderator

Male
Number of posts : 77
Age : 29
Location : kelantan
Registration date : 2008-06-08

View user profile

Back to top Go down

@@

Post  LagendaZ on Fri Aug 08, 2008 7:50 pm

jeling2 kat atas Rolling Eyes

LagendaZ
Special Member

Male
Number of posts : 311
Age : 22
Location : Miri sarawak
Registration date : 2008-03-21

View user profile http://wolfgang.goodbb.net

Back to top Go down

Re: MENGHILANGKAN PARUT

Post  Sponsored content Today at 6:32 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum