Kisah tiga anak dara

View previous topic View next topic Go down

Kisah tiga anak dara

Post  Tiger on Sun Jun 08, 2008 12:55 pm

Tersebutlah alkisah sebuah keluarga aman bahagia yang dianggotai sepasang suami isteri bersama tiga orang anak dara mereka. Nak dijadikan cerita, ketiga-tiga anak dara tersebut melangsungkan perkahwinan mereka secara serentak.......

Maka sedih bercampur gumbira menyelubungi hati dan perasaan kedua ibu bapa mereka apabila majlis perkahwinan tersebut selamat dilangsungkan....

Apabila ketiga-tiga pasangan bersiap sedia untuk pergi berbulan madu ke tempat haluan masing-masing, kedua ibu bapa mereka pun dengan tegas berpesan supaya mereka tidak lupa untuk mengirimkan berita sepanjang pemergian mereka walau dengan sepatah dua kata. Supaya tidak membebankan setiap pasangan, ibu bapa mereka mencadangkan agar mereka hanya menulis tajuk iklan yang dapat menggambarkan maksud yang ingin disampaikan. Lalu mereka semua pun bersetuju degan cadangan tersebut...........

Seminggu selepas mereka semua pergi ke arah tujuan masing-masing, si ibu menerima sepucuk surat dari anak mereka yang pertama, suratnya amat ringkas, hanya perkataan "Nescafe" yang tertera. Si ibu yang cuba menyelami maksud yang ingin disampaikan, tanpa berlengah menyemak iklan "Nescafe" di akhbar yang berbunyi "Nikmatnya tak terhingga", maka fahamlah si ibu akan maksud yang ingin disampaikan.....

Selang seminggu selepas itu, mereka menerima sepucuk surat dari anak mereka yang kedua pula, suratnya juga pendek, hanya berbunyi " Standard Chartered Bank". Apabila disiasat dengan lebih lanjut, iklan Standard Chartered Bank rupanya bermaksud " Besar, Teguh dan Peramah", maka tersenyumlah kedua orang tua tersebut....

Seperti lazimnya mereka pun tertunggu-tunggu akan berita dari anak ketiga mereka, namun minggu demi minggu tidak juga mereka menerima sebarang khabar berita. Mulanya mereka agak risau namun setelah hampir dua bulan berlalu, mereka akhirnya menerima sepucuk surat yang amat dinananti-nantikan, suratnya juga amat ringkas, hanya tertulis perkataan "MAS". Mulanya mereka agak hairan kenapalah anak mereka mangambil masa yang lama sangat untuk menulis perkataan "MAS" namun setelah membaca iklan MAS di surat khabar, mereka pun tersenyum. Di surat khabar, iklan MAS berbunyi," Tiga kali sehari, tujuh hari seminggu..."

_________________
tiger is tiger not cat.... hehheeh

Tiger
moderator

Male
Number of posts : 77
Age : 29
Location : kelantan
Registration date : 2008-06-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah tiga anak dara

Post  waniaida on Sun Jun 08, 2008 7:46 pm

fuyoooooo....hahahahahaha
xtahan nk gelak
agagagagaga.. lol!

_________________
..aku ADALAH aku..

waniaida
Co WebMasTer

Female
Number of posts : 144
Age : 43
Location : dlm umah dpn lappy
Registration date : 2008-05-05

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah tiga anak dara

Post  WeReWolf on Fri Jun 13, 2008 1:26 am

Wah.... waniaidah lau cite cem tu laju jerk...

Pikup mari jer kan...

Yang paham tu gelak laaa Very Happy
Yang tak paham tu nganga lerr... Rolling Eyes

WeReWolf
WebMaster

Male
Number of posts : 66
Age : 40
Location : Dekat-Dekat umah hampa gak..
Registration date : 2008-04-15

View user profile http://www.wolfgang.goodbb.net

Back to top Go down

Re: Kisah tiga anak dara

Post  Tiger on Fri Jun 13, 2008 12:16 pm

ahhhahaha.. biase la kak wani tu...

_________________
tiger is tiger not cat.... hehheeh

Tiger
moderator

Male
Number of posts : 77
Age : 29
Location : kelantan
Registration date : 2008-06-08

View user profile

Back to top Go down

Re: Kisah tiga anak dara

Post  WeReWolf on Fri Jun 13, 2008 4:51 pm

biasa!!

Huhu... ada makna tu.. What a Face What a Face

WeReWolf
WebMaster

Male
Number of posts : 66
Age : 40
Location : Dekat-Dekat umah hampa gak..
Registration date : 2008-04-15

View user profile http://www.wolfgang.goodbb.net

Back to top Go down

Re: Kisah tiga anak dara

Post  Tiger on Sun Jun 15, 2008 3:17 am

phm2 je la...

_________________
tiger is tiger not cat.... hehheeh

Tiger
moderator

Male
Number of posts : 77
Age : 29
Location : kelantan
Registration date : 2008-06-08

View user profile

Back to top Go down

@@

Post  LagendaZ on Fri Aug 08, 2008 8:19 pm

ikut gelak lah .. wakaka !! Razz

LagendaZ
Special Member

Male
Number of posts : 311
Age : 22
Location : Miri sarawak
Registration date : 2008-03-21

View user profile http://wolfgang.goodbb.net

Back to top Go down

Re: Kisah tiga anak dara

Post  Sponsored content Today at 9:25 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum