3 Remaja Bermasalah

View previous topic View next topic Go down

3 Remaja Bermasalah

Post  speed_net on Sat Mar 22, 2008 3:30 pm

Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menybbkan tok imam tak senang duduk. Padd satu hari tok imam tu datang dengan niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti.

Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nanti kami buktikan yg kami bukan la jahil sangat seperti yang disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan, "Allah Ta'ala... Allah Ta'ala...". Dengan segera tok imam merampas mikrofon daripada Ali dan menyuruh Tok Bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali tak khusyuk, angkat 2 kali pun tak khusyuk jugak lagi...

Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam." Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba-tiba je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, "Aaa, tengok! Sekali jee tokkkk!!" Lalu batallah solat Budin. Yg lain-lain pun ikut berenti sambil ketawa terbahak-bahak.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg wirid-wiridnya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgn bongkaknye si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee..."

Tok imam pun terkedu & terpana...


--- sumbanagan: shahzuan

speed_net
WebMaster

Male
Number of posts : 34
Age : 33
Location : rawang
Registration date : 2008-03-21

View user profile http://www.cash88.com/pages/confirm.php?refid=marzwan

Back to top Go down

Re: 3 Remaja Bermasalah

Post  aurora on Fri May 23, 2008 8:32 am

--- sumbanagan: shahzuan <<< huhhhh... lawak lawak~!!!! Laughing

aurora

Female
Number of posts : 19
Age : 36
Registration date : 2008-05-23

View user profile

Back to top Go down

Re: 3 Remaja Bermasalah

Post  waniaida on Thu Jun 05, 2008 4:51 am

wahahahahahahahahahahahahaha
ade gak org macam ni
adoiiii la Laughing

waniaida
Co WebMasTer

Female
Number of posts : 144
Age : 43
Location : dlm umah dpn lappy
Registration date : 2008-05-05

View user profile

Back to top Go down

Re: 3 Remaja Bermasalah

Post  shah on Fri Jun 06, 2008 1:50 am

apsal laa org suke buat lawak dengan sembahyang...
pelik plak aku.... gelak2 jugak...tapi...xberapa elok.. No

shah
moderator

Male
Number of posts : 93
Age : 31
Location : kuala lumpur
Registration date : 2008-06-03

View user profile

Back to top Go down

Re: 3 Remaja Bermasalah

Post  Tiger on Sun Jun 08, 2008 12:42 pm

btol tu No

_________________
tiger is tiger not cat.... hehheeh

Tiger
moderator

Male
Number of posts : 77
Age : 29
Location : kelantan
Registration date : 2008-06-08

View user profile

Back to top Go down

Re: 3 Remaja Bermasalah

Post  Sponsored content Today at 12:47 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum