MESTERI SEGITIGA BERMUDA (part 2)

 :: General :: renungan

View previous topic View next topic Go down

MESTERI SEGITIGA BERMUDA (part 2)

Post  speed_net on Mon Apr 07, 2008 9:31 am

Salam sejahtera buat peminat2 paranormal....( alamak cam Mn Misteri Nusantara lak.....)

Apakah, misteri BT dgn jurang Mindanao ada hubung kaitannya jika di kaji dr segi latitud dan longitud ...geografi.............

Baik sblm kita discuss secara ringkas...apa kah misteri BT...........

Kita back to basic..asal kejadian manusia dan keengkaran iblis/syaitan.......

Kita lihat sejarah penciptaan manusia dgn bermula dr Adam a.s, dimana manusia dicipta dr tanah dan iblis/syaitan dr api...serta keengkaran iblis utk hormat kpd manusia yg dicipta dr tanah dan seterusnya dilantik khalifah di muka bumi ini??? Sapa lebih hebat Api atau Tanah...mungkin terlintas diantara kita mengatakan Api....tapi itu yg diperkatakan iblis kpd Allah swt..ttg kehebatannya....tapi tanah.....yg istimewanya...sehingga iblis menjadi marah dgn keputusan Allah...sehingga kedurjanaan iblis ini yg satu ketika dahulu adalah kepala kpd malaikat sekalian telah dihina/laknat oleh Allah menjadi darjat yg paling hina dikalangan hamba2Nya dan bertukar rupa wajah...( tk terbyg mcmana...kalau dpt dilihat....tk cukup tanah kita nk larikan diri darinya...tapi Allah Maha Hebat...kita tk dpt melihat itu semua buat masa sekarang...nanti kita boleh tgk...bila....baca dulu hingga habis discuss ini....suspen suspen kan....)

tapi kehebatan Allah lebih hebat....dan ia tahu apa yg ia lakukan sehingga tak tercakup dgn akal fikiran....kita ...menjadi sifat tanah yg akan berbudi...lihat alam sekeliling....dan paling tidak...pernah tak kita tak terlintas nk bersedekah pd satu ketika dan pd satu ketika yg lain kita mudah nk bersedekah....tapi itu salah satu sifat tanah jika dikaji sedlm2nya...tapi kita discuss secara ringkas sahaja.....kehadiran manusia adalah memakmurkan dunia ini dgn petunjukNya....Allah kurnia alam sekeliling...kita boleh berguru dgn alam sekeliling berlandaskan akal waras kita dan beteraskan ketakwaan.....kita akan dpt pengajaran yg seterusnya membuat kita lebih bertakwaa...insyAllah...........

tak mcm api...bak kata pepatah..kecil jadi kwn..besar jadi lwn......ia akan mengkucar kacirkan kehidupan kita...lihat sekeliling kita....ciri2 api yg merupakan salah satu ciri2 iblis.....namun Allah kurniakan kewarasan akal buat kita utk mengawal ini semua.....

kecewa si iblis....di hadapan Allah krn menciptakan manusia...lalu bersumpah ia...." maka ia kan menyesatkan segala anak adam hingga ke kiamat ( iaitu kiamat kecil ketika manusia itu menghadapi sakratul maut atau kiamat besar..kiamat segala dilangit dan di bumi ) dgn menggunakan segala ILMU(teknologi) YG IA ADA......"...lalu Allah berfirman..." Aku akan mengampunkan hamba2Ku..selagi mereka tak menyekutukan Aku".........


lalu bertambah parah dan dendam kesumat kpd manusia si iblis pabila mendengar firman itu...dh lah tak di promote menjadi khalifah di bumi, dah tu di downgrade tak menjadi ketua malaikat dan bertukar rupa plak serta di hina dilaknat dengan seburuk2nya........dan kekal ia nanti di neraka jahanam tak dpt memasuki syurga atau melawati kelak.........kerana perkara2 ini yg dia akan hadapi kelak diakhir perjalanan hidup nya ...maka iblis dan kuncunya syaitan...telah merangka strategi sebaik sahaja Adam turun ke bumi.......

mungkin semua org tahu kisah adam diturunkan ke bumi....maka dipendek kisahnya...Adam as berdoa ...."Ya Tuhan kami; kami telah menganiaya diri kami sendiri dan jika tidak Engkau ampuni kesalahan kami dan tidak Engkau mengasihi kami, tentulah kami orang yang rugi."...dan berbalik kpd janji Allah spt di atas maka diampunkan dosa2 Nabi Adam as.....maka bermula dr situlah iblis dan syaitan pun memainkan peranan.....iblis dan syaitan akan hampa dan dukacita setiap kali hamba2 Allah berdoa seperti Nabi Adam As kerana ia akan tahu kisah pertama Nabi Adam as dan pengampunan Allah kpd Nabi Adam As dan pabila setiap dr kita mengamal dan membaca doa tersebut maka hancur lebur harapan iblis dan syaitan kerana ia akan merujuk Nabi Adam as yg membaca doa tersebut dan pengampunan Allah kpd Nabi Adam as serta bicara terakhir Allah dgn Iblis iaitu ....Allah berfirman..." Aku akan mengampunkan hamba2Ku..selagi mereka tak menyekutukan Aku"...


hubung kaitan BT.............ini adalah salah satu bab2 samiyyat atau hal2 ghaib......yg tak akan tercakup dgn akal fikiran kita melainkan sekadar diberi peringatan Allah swt kpd jujungan nabi tercinta Nabi Muhammad saw..."pabila ditanya hal berkenaan ghaib...maka sesungguhnya hal itu adalah urusan Ku"

manusia diangkat menjadi khalifah di mukabumi, selain dr manusia, ada lagi mahkluk Allah yg berkongsi hidup di dunia ini dan apatah di langit yg boleh kita nampak dan tak nampak.....ada mahkluk ini yg mempunyai teknologi yg maju dr manusia dan yg yg terkebelakang dr manusia.....

dan khususnya bab BT....kita diberi peringatan dgn hanya mengetahui kehebatan Allah dgn menerima hanya cebisan2 bangkai kapalterbang atau kapal laut sahaja dan kemanakah perginya menghilangkan manusia itu????? Jika manusia itu dpt kembali dan menceritakan apa yg terkandung di dlm BT...maka setiap dari kita sentiasa akan berada di atas tikar sembahyang...kenapa??? Hanya insan terpilih melalui usahanya secara ikhlas menhambakan diri kpdNya sahaja yg akan terpilih ...yg merasai kehebatan diriNya melalui mata hati, akal fikiran....

dlm alquran ada memberi petunjuk mengatakan selain manusia , terdpt mahkluk2nya yg lebih maju dr manusia....tak kiralah iblis ka syaitan ka...atau apa2 saja...begitu juga penghuni2 BT...ini adalah petunjuk buat manusia walaupun sehebat mana teknologi manusia dgn menggunakan apa saja...sesiapa pun tk dpt memberi bukti yg sahih apa yg terdpt di dlmnya...kerana Allah tak mengizinkan kita mengetahui...sebagaimana hasrat iblis dan syaitan utk mengetahui di luar langit yg pertama.......itu sebab kalau ada pun hanya cebisan kapal terbang dan kapal sahaja......sebagai bukti cukup sekadar itu sahaja...dan jadilah ia sebagai menguatkan keimanan kita....mungkin kita mengandaikan jika mahkluk itu hebat....maka habislah kita, mungkin ia akan tawan kita sedunia....mungkin ia mungkin tidak...mungkin ia kalau benar dajjal keluar dr situ.....tapi kenapa Allah izinkan.....semuanya ada pengajaran dan perjalanan ke akhir hidup dunia ini..........walaupun kita tahu ia mungkin hebat ...tapi ini semua dgn izinNya....hanya satu sahaja....pengangkan dlm diri kita masing2....walaupun mereka hebat tetapi aku lebih hebat dgn menghambakan diri aku kepada yg Maha Hebat yg menciptakan diriku dan dirimu dan diriku tak akan terjejas sedikut pun dgn kehebatan mu kecuali dgn kehebatan Allah Maha Hebat...insyAllah akan selamat seperti janji Allah....sesungguh akan selamat hambaKu yg berpegang kepada tali Allah ( yakin kpd Nya )

dan jika sekiranya ada dikalangan manusia cuba mengkaji sedlmnya BT....mungkin ia pun tak akan tahu walaupun sipengkaji tersebut meninggal dunia....atau mcm david copperfield tu....kalau dia benar2 melalui Bt dan mengetahui di dlmnya...kenapa cerita2nya semuanya kabur seolah direka2 (bab2 reka cerita..depa kan pandai....hingga kita pun ternganga...ada yg anguk2 geleng2...mcm lagu tur.....)......kerana kita balik kpd izin Allah....dia tak izinkan utk kita terokai alam BT, sebagaimana dia tak izinkan penerokaan keluar ke langit pertama....cukuplah petanda2 yg ia berikan seperti cebisan kapal terbang dan kapal.....sekadar menjadi petanda kekuasaNya.........dan Bt itu adalah urusanNya

janganlah kita terbyg rupa paras mahkluk yg tdt dlm Bt adakah mcm predator, alien, ET...kerana apa yg terbyg dlm akal kita tak akan sama dgn sebenarnya.....


sama-samalah kita tunggu dan lihat jika umur masih panjang, jika diizinkan oleh Allah atau paling tidak dan confirm diakhirat kita akan ketahui isikandung di dalamnya........kerana diakhirat benda yg kita tak dpt lihat di dunia seperti jin, iblis, syaitan dan lain semuanya akan dpt dilihat tetapi masa itu mereka2 itu tidak lagi dpt melihat kita buat selama2nya di negeri kekal abadi ...akhirat

apa yg pasti sama2lah kita menhambakan diri kpd Allah, krn dia yg menciptakan ini semua dgn ada sebabnya.....insyAllah selamat....


sentiasa kita mengamalkan doa Nabi Adam as tersebut yg terbukti mujarabnya utk menerima keampunan dan keredaan...kerana kita tak layak menerima syurga Allah tapi kita tak sanggup ke nerakanya...muhasabah diri kita masing2 utk kebaikkan bersama.........


sesungguhnya apa benar di dlm discuss ini adalah dari Allah swt dan yg kurang itu adalah dr saya..........sekiranya terdapat yg tidak benar di dlam discuss ini sila perbetulkan....dan jadikan ia sebagai titik mula kita menjadi hamba yg terbaik...super hamba....

selawat dan salam kpd junjungan Nabi tercinta Nabi Muhammad Saw...yg dihormati apa yg di langit dan apa yg di bumi...sesungguhnya kita amat bertuah menjadi umatnya....kerana sesungguhnya kita ..umatnya...akan diberi keutamaan semasa di padang masyar kelak....

speed_net
WebMaster

Male
Number of posts : 34
Age : 33
Location : rawang
Registration date : 2008-03-21

View user profile http://www.cash88.com/pages/confirm.php?refid=marzwan

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 :: General :: renungan

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum