10 Petanda Kamu Ditipu!

View previous topic View next topic Go down

10 Petanda Kamu Ditipu!

Post  waniaida on Thu May 15, 2008 1:35 am

Teliti tanda-tanda di bawah. Sekiranya kamu mengalami sekurang-kurangnya 7 daripada perkara tersebut maka sahlah kamu sedang ditipu. Sila berhati-hati ya…

1~ Jika diajak berjumpa ada sahaja alasan dia untuk mengelak. Itu tak boleh ini tak boleh. Pergi sana leceh ke sini pun rimas. Yang paling sedih apabila perkataan ‘malas’ dan boring sudah menjadi alasan utama yang diberikan.

2~ Layanan si dia terhadap kamu acuh tak acuh. Ditanya satu jawabnya satu. Pokok pangkalnya dia malas dan sudah tidak berminat nak berkomunikasi dengan kamu lagi.

3~ Sejak akhir-akhir ini ada sahaja resit-resit dari butik wanita dalam simpanannya. Kadang-kadang ada pula yang terselit di poket seluar, baju dan dompetnya. Beli yang mahal-mahal pulak tu biasalahkan tengah nak memasang umpanlah katakan.

4~ Laptop dia pun sudah tak boleh dikongsi lagi, mahu privasi kononnya. Entah apa mahu dirahsia. Mungkin gambar-gambar dia bersama wanita-wanita lain penuh di dalamnya.

5~ Sudah hilang kemana sifat-sifat sayang, manja dan romantik dia selama ini? Mungkin sudah berpindah kepada teman barunya.

6~ SMS asik masuk bertalu-talu dalam telefon bimbitnya. Dia pula suka sangat balas SMS secara sembunyi-sembunyi. Telefon bimbitnya juga tidak pernah lagi dibiarkan diatas meja kalau tidak berkunci. Kalau menjawab panggilan pula dia mesti pegi ke luar atau menjawab secara berbisik-bisik, pantang kamu dekat dengannya dia akan menamatkan penggilan tersebut. Hmmm…ini patut dicurigai. Cegah sebelum parah..

7~ Kamu terjumpa bil telefon bimbitnya yang panjang berjela-jela dan ada satu nombor yang sering dia hubungi berkali-kali dalam sehari. Siapa gerangan yang dihubunginya itu? Sudah tiba masa untuk bertindak, siasat dengan teliti.

8~ Sudah lama kamu tidak berjumpa, bila sempat bertemu sekali-sekala kamu perhatikan stail pakaiannya sudah berubah. Sekarang dia sudah pandai mengikuti perkembangan fesyen, sudah mula menjaga wajah. Kalau tidak dulu jambang dia jarang sangat bercukur. Minyak wangi pun sudah ditukar padahal dulu dia suka memakai minyak wangi yang kamu hadiahkan padanya.

9~ Sentiasa sibuk, tak pernah lekat di rumah. Punggungnya macam panas bila duduk di rumah. Bila diluar entah di pergi ke mana. Telefon bimbitnya dimatikan. Pendek cerita dia sering ghaibkan diri.

10~ Paling ketara ada calitan gincu dibajunya dan yang ini kalau anda berdiam diri juga anda memang sedang memusnahkan diri sendiri.



affraid Rolling Eyes Shocked

waniaida
Co WebMasTer

Female
Number of posts : 144
Age : 43
Location : dlm umah dpn lappy
Registration date : 2008-05-05

View user profile

Back to top Go down

@@

Post  LagendaZ on Fri May 16, 2008 5:39 am

Wow affraid Razz ekeke..

LagendaZ
Special Member

Male
Number of posts : 311
Age : 22
Location : Miri sarawak
Registration date : 2008-03-21

View user profile http://wolfgang.goodbb.net

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum